B2B ce inseamna
Business to business
B2B = Business to Business reprezinta denumirea generica a activitatii de vanzare desfasurata de o companie ai carei clienti sunt reprezentati de alte companii, si nu de persoane fizice.
Atunci cand aceasta activitate se desfasoara online, vorbim despre o platforma B2B.
Viitorul sta in sistemele online iar companiile trebuie sa se asigure ca au un grad maxim de intelegere a acestei piete.
Site-urile online de schimb de produse si aprovizionare permit companiilor sa caute produse si servicii si sa initieze achizitii prin interfete electronice.
Ce inseamna B2B
„B2B” inseamna „de la o afacere la alta”. Termenul cuprinde toate companiile care creeaza produse si servicii orientate catre alte companii.
Business to Business este o platforma care se integreaza cu un sistem ERP de unde preia informatii esentiale pentru client, cum ar fi:
✔ Informatii clienti si puncte de lucru ale clientilor;
✔ Preturi personalizate, pentru fiecare client in parte;
✔ Limite de credit;
✔ Termen de plata si modalitate de plata agreata;
✔ Istoricul comenzilor;
✔ Istoricul facturilor;
✔ Scadentar;
✔ Balanta.
Integrarea unei platforme Business to Business cu un sistem ERP ofera posibilitatea ca toate fluxurile intre sisteme sa fie automatizate pana la ultimul detaliu.
Comenzile primite de la clienti se transmit automat catre ERP. Aici sunt preluate si prelucrate de personalul de la picking si facturare si sunt pregatite pentru livrare.
Pe tot parcursul procesului de prelucrare a comenzii clientul poate fi informat asupra statusului. Informarea se poate face prin SMS, e-mail sau direct in contul de client unde statusului poate fi vizualizat.
Business to business ce inseamna
In prezent retailerii sunt tot mai interesati sa se focuseze pe serviciile eCommerce, iar informatiile detaliate despre ce este business to business sau ce inseamna business to business sunt de mare interes pentru ei.
Cresterea solutiilor de comert electronic B2B a redefinit relatia dintre companii si furnizori. Automatizarea e una dintre cele mai importante elemente de dezvoltare ale companiilor. Avand sisteme integrate bine puse la punct, selerii vand produse direct catre alte companii care utilizeaza platforme B2B, impartasind in acelasi timp date si actualizari pentru produse sau servicii.
Vanzari B2B
La ce te ajuta Platforma B2B , ce sunt vanzarile B2B sau ce inseamna vanzari B2B , sunt doar cateva din intrebarile pe care managerii companiilor si le pun inainte de integrarea unui astfel de sistem.
Un portal Business to Business numit si nod B2B reprezinta cea mai rapida modalitate de interactiune si vanzare intre producatori / distribuitori pe de o parte si reselleri / clienti pe de alta parte.
In plus, solutia B2B are ca scop imbunatatirea relatiilor intre parteneri si nu in ultimul rand promovarea portofoliului de produse.
Beneficiile unui portal B2B sunt evidente, atat pentru clienti cat si pentru vanzatori.
Produsele din portofoliul furnizorului puse la dispozitie clientilor beneficiaza de imagini de prezentare, fise tehnice, descrieri, manual de utilizare, video de prezentare plus toate caracteristicile fiecarui produs in parte.
Stocul produselor este preluat din sistemul ERP la un interval de timp foarte scurt, astfel incat clientii sa poata beneficia de o informatie legata de stoc cat mai exacta.
Fiind o solutie care se bazeaza pe utilizarea internetului, o astfel de platforma poate fi accesata de pe orice tip de device.
Experienta de navigare si cumparare este adaptata in functie de tipul device-ului utilizat, fie ca e desktop, tableta sau smartphone.
Datorita multiplelor integrari cu sistemele de gestiune, ERP, contabilitate, furnizori si clienti, managerii au in timp real o imagine de ansamblu asupra afacerii.
Apeland la integrarea acestui sistem se pot concentra mai bine pe business-ul lor online, devenind mult mai competitivi.
Vanzari B2B definitie
Comertul electronic Business to Business este definit ca fiind ca vanzarea de bunuri sau servicii intre companii prin canale online. In loc de a primi comenzi in mod traditional, tranzactiile sunt efectuate digital, ceea ce simplifica mult lucrurile.
In vanzarea B2B intalnim cele mai lungi cicluri de vanzare si o rezistenta marita la oferte si strategii de marketing.
Reprezentant vanzari B2B
Mai mult decat in orice alt tip de vanzare, vanzatorii din segmentul Business to Business trebuie sa fie priceputi la construirea relatiilor interumane.
In acest mediu de afaceri este imperativ necesar ca toti membrii echipei de vanzari sa fie pregatiti continuu pentru a avea toate competente necesare( soft, functionale si hard) pentru a fi experti in account management.
Un reprezentant vanzari Business to Business are excelente abilitati de comunicare, vanzare si negociere.
Este o persoana organizata, rabdatoare, automotivata, responsabila si are spirit inovativ. Se remarca prin creativitate, spontaneitate curaj si perseverenta.
Succesul unei vanzari depinde de produsul sau serviciul expus, de compania care il realizeaza si il promoveaza, insa cel mai mare procent din ecuatia vanzarii i se datoreaza unui salesman.
Echipele de vanzari Business to Business sunt mereu sub presiune pentru a-si indeplini obiectivele. Refuzurile nu sunt usor de acceptat, dar sunt luate ca un motiv de perfectionare.
Ce este B2B marketing
In orice proces de vanzare marketingul are un rol important. Un portal Business to Business permite furnizorilor derularea de campanii de lansare de produse noi, campanii de informare asupra perioadelor de promotii sau comunicate importante care se pot transmite clientilor in timp real.
Cele mai bune practici pentru marketingul B2B sunt simple: Oameni + Procese + Tehnologie = Succes.
Marketingul B2B necesita o abordare unica. Spre deosebire de companiile B2C, publicul tinta nu este deloc un consumator, ci o alta companie.
Aceasta inseamna ca specialistii trebuie sa construiasca o experienta de marketing direct pentru a conduce traficul organic de la factorii de decizie ai companiei.
Un procent de peste 70% dintre clienti cauta informatii online inainte de a achizitiona un produs sau un serviciu. Datorita marketingului prin continut, platforma pe care o ai poate fi raspunsul tuturor interogatiilor din online. Pe langa notorietatea castigata in randul clientilor, motoarele de cautare te claseaza pe primele pozitii.
Servicii B2B
Pe platformele de tip Business to Business, distribuitorii, importatorii sau producatorii pun la dispozitia partenerilor sai de business oferta de produse si servicii, stocul disponibil si preturile. Au totodata si posibilitatea de a seta oferte personalizate si specifice doar anumitor categorii de clienti.
Platforma B2B este un sistem de comunicare intre un Importator, Distribuitor sau Producator pe de o parte si o suita de Revanzatori sau Clienti finali pe de alta parte, prin intermediul unei aplicatii web unde sunt prezentate produsele oferite pe canalul de Distributie, precum si conditiile comerciale pentru fiecare tip de contract.
Pe aceste platforme ecommerce se tranzactioneaza atat bunuri cat si servicii. Bunurile pot fi materii prime sau produse finite, iar serviciile pot fi: de consultanta, de transport, telecomunicatii, de curatenie, solutii software, de catering, etc.
Cele mai bune servicii alese au la baza rezultatele anterioare. Au mereu castig de cauza serviciile realizate cu profesionalism care indeplinesc realist obiectivele.
Platforma B2B – avantaje
Utilizarea unei platforme Business to Business are numeroase avantaje:
✔ Productivitate crescuta a echipei de vanzari. Clientii pot plasa comenzile fara a folosi agentii de vanzare. In platforma clientii gasesc intreg portofoliul de produse prezent, impreuna cu documentatia detaliata a produselor. Astfel, echipa de vanzari este degrevata de introducerea comenzilor in ERP si se poate ocupa de cresterea numarului de clienti.
✔ Se elimina erorile de plasare a comenzilor. Clientii isi plaseaza singuri pe acest site B2B comenzile online. Nu mai este necesara comunicarea verbala cu agentii de vanzare si se elimina greselile generate de neintelegerea unor detalii.
✔ Scade timpul de procesare a unei comenzi prin optimizarea fluxurilor de comanda.
✔ Sunt optimizate costurile operationale – ceea ce duce la posibilitatea unui numar mai mare de comenzi.
B2B Romania
Comertul electronic B2B, in piata romaneasca, se mentine si anul acesta pe un trend ascendent pe fondul aparitiei unor noi producatori sau importatori care au implementat solutii B2B, cat si datorita majorarii volumelor tranzactionate de jucatorii deja prezenti in piata.
Din ce in ce mai multe site-uri B2B de la nivel local folosesc platforme integrate, cu sistem ERP si marketplace-uri, convinse fiind de oportunitatile oferite de retailul online, dar si de necesitatea automatizarii proceselor.
Unul dintre principalele obiective urmarite de companiile de retail este cresterea afacerii, bineinteles fara a scapa din vedere mentinerea unui nivel ridicat al profitabilitatii.
Portal B2B
Portalul B2B a fost special gandit pentru a simplifica si a aduce eficienta in toate aspectele ce tin de interactiunea cu partenerii de business.
Avantajele unui portal b2b:
- accesul la o piata noua, care este intr-o continua dezvoltare;
- fidelizarea clientilor, datorita modului sigur si rapid prin care pot achizitiona produsele si serviciile;
- acces la un canal de promovare si vanzare disponibil 24/7, accesibil de oriunde exista conexiune la internet, inclusiv de pe platforme mobile;
- facilitarea comunicarii cu clientii, prin posibilitatea de integrare a unui serviciu de suport online;
- posibilitatea de a actualiza in timp real oferta disponibila;
- posibilitatea de a personaliza produsele: atasare imagini, prezentari, demonstratii video sau alte informatii multimedia;
- acces la o varietate mare de metode de promovare, specifice comertului online: newslettere, bannere etc.
- acces la o aplicatie flexibila, care poate fi personalizata in functie de specificul afacerii.
Ce inseamna B2B si B2C
B2C reprezinta prescurtarea de la denumirea in engleza Business to Consumer. Atunci cand o afacere dezvolta un produs sau serviciu pentru a fi vandut consumatorilor, acesta se numeste Business to Consumer.
B2C descrie relatia comerciala intre o companie si persoane fizice. Spre deosebire de B2B, care descrie relatia comerciala dintre doua companii.
Evident ca aceste doua aspecte se pot intersecta, atunci cand o companie vinde produse atat catre persoane juridice cat si catre persoane fizice.
Am sumarizat in tabelul de mai jos cateva aspecte ale celor 2 divizii pentru a intelege mai bine ce diferente intre B2B si B2C sunt:
B2C | B2B | |
Dimensiunea pietei | Extinsa | Restrasa |
Focus | Produs | Relatie intre companii |
Tip clienti | Persoane fizice si Persoane juridice | Persoane juridice |
Decizia de cumparare | Emotionala, se bazeaza pe dorinte | Calculata, se bazeaza pe nevoi |
Ce determina vanzarea | Reclama si promovarea | Increderea intre parteneri / relatiile |
Daca vrei sa intelegi mai bine ce beneficii iti poate aduce implementarea unei solutii de e-commerce, fie ca e platforma Business to Business sau platforma B2C iti recomandam sa soliciti o demonstratie aici.
Materialele din acest portal sunt protejate de legea drepturilor de autor. Orice preluare a continutului se poate face cu citarea sursei și cu link catre pagina respectiva.